söndag 25 juli 2010

Regnig helg

I går packade vi bilden full med badkläder och fiskespön och åkte till mina föräldrars sommarstuga.
Tyvärr var det regnigt och lite kallt men barnen både badade och fiskade ändå. Hampus lyckades till och med dra upp en ganska stor gädda alldeles själv.

Vi åt gott, som alltid när man åker till mina föräldrar, och självklart var det grillat på menyn.
Förutom kött så hade vi lite Hallomiost och skivad squash på grillen. Så gott så!
Squashen var hemmaodlad och, kan man lugnt säga, välmående. Som ni kan se på kortet nedan. Helt galet stora var dom. Vi fick den "lilla" med oss hem så imorgon tänkte jag göra squashsoppa.
Mums!


pysselfronten har det gått lite trögt nu under semestern. Det har vart så mycket annat hela tiden så jag har inte haft tid att sitta i lugn och ro.
Jag håller på med min bäbisfilt för fullt men har inte kommit så långt.
Korten togs i förgår så lite längre har jag kommit. A, B, C är klara och D är det inte mycket kvar på heller.

Det blev lite dåliga foton, tyvärr men det får duga. Är lite sommarlat och orkar inte ta nya.


Närbild:


Tror jag ska plocka fram broderiet nu, slå på SVTPlay och titta på tisdagens avsnitt av Morden i Midsomer. Det enda TV-program man behöver titta på under sommaren. (Förutom lite friidrott lite då och då.....)

God natt!

1 kommentar:

JenCreation sa...

Hejsan! Vilken mysig filt det blir :). Mycket jobb förstår jag. jag själv gillar när det går fort och har därför svårt att hitta tålamod till att brodera. Hur länge har du kvar tills bebisen kommer? Jag har gått över 11 dagar idag och hoppas varje dag att idag gäller det..

Du ville ha tips på tygställen. Jag kan rekommendera stoffochstil.se. De har både trikåtyger men även stumma tyger som jag kan tänka mig att det var vad du var ute efter. Stumma tyger köper jag egentligen aldrig o de flesta ställen som jag handlar från har trikåtyger. kan skicka en lista här med lite fler ställen. Titta igenom så kanske du hittar nåt lämpligt:
Tygbutiker:
www.stoffochstil.se
www.gittes.se
www.textilonnet.se
www.jonic-textil.se (klicka i med moms)
www.sykompaniet.se
www.e-slojd.se
www.tygvaruhuset.se
www.mg-tyger.se
www.michas-stoffecke.de
www.lapplisa.se/index.html (lappteknik och färdiga paket med tyg och mönster)
www.textilboden.se (gardiner, handdukar och barntyger)
www.hantverksbodenvenditor.se (tyger för lapptäcken eller annat)
www.medsols.se/index.html (ekologiska tyger)
www.fabricshack.com
www.reprodepot.com
www.fairmonkey.se
www.tygpyssling.se (här finns Hilcos tyger)
www.neanobelle.se (här finns Hilcos tyger)
www.mjukatyger.se
jnydesign.blogspot.com
www.jofotex.se (här finns nyproducerade retro-tyger) Har numera en webshop!
www.sysidan.se/company/view.htm?ID=10 Bibbi - Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

Mvh: Jenny