lördag 11 juni 2011

Gammal synd och sovande plutt

Kollade igenom korten i min kamera nyss. Vi köpte en för ett par veckor sen och är så supernöjd med den. Tar riktigt bra kort.

Upptäckte då att det var någon som lånat min kamera när vi var hos mina föräldrar på besök. Gissar att det var nån av tvillingarna som agerat fotograf och tagit kort på både det ena och det andra. Har hänt förr. En gång hade jag 12 kort på ett förbipasserande godståg och 2 på garageporten. :)

Denna gång var det ett kort på en tavla jag gjort för länge sen. Pappa fick den när han fyllde 50. Ett porträtt som numera hänger i deras vardagsrum.

Första och enda "realistiska" porträtt jag lyckats med och det blev faktiskt väldigt bra. Är fortfarande nöjd.
Hittade tyvärr inte kortet som är förlaga för tavlan men det blev riktigt likt.




Bland dom andra korten i kameran så var ca 90% av dom på lilla O. Kanske inte så konstigt. Tror att dom allra flesta föräldrar är likadana.

En gång när vi gick in i sovrummet för att lägga oss mötes vi av denna syn:


Himla skön sovstil tycker jag.

Ha de så bra!

1 kommentar:

TheréseC sa...

Målningen på din far är såååå bra! Och jag som träffade honom senast för en vecka sedan kan intyga att det är riktigt likt!! =)