söndag 30 november 2008

Pysseldag


I går, lördag, hade jag och tjejerna pysseldag här hemma. Papper, trådar, stämplar, stansar, pärlor och mönstersaxar överallt. Väldigt trevligt var det. Hoppas inte var sista gången.

Trodde, så här vid första advent, att det självklara pysslet skulle vara julkort men det blev inte ett enda sånt tillverkat. Det blev blommor av filt och pärlor, virknålar och garner, solrosor i papp, korsstygnsbroderier och födelsedagskort.

Jag blev inspirerad av färgen gul och gjorde en hel serie grattiskort med gult papper som botten. Pysselexperten Therése hade med sig alla sina stansar och dom blev flitigt använda. Även min nya GRATTIS-stämpel som jag fyndade på Syfestivalen, blev invigd. Gillar den skarpt!


Det var så roligt att alla pysselsaker ligger kvar över hela köksbordet så jag kan fortsätta idag.

Inga kommentarer: