måndag 1 december 2008

1:a Advent

Adventspyntade idag. Satte upp julgardinerna, tog fram dom elektriska ljusstakarna och dekorerade några stearinljus så det blev lite juligt. Jag älskar julen! Finns det en mysigare tid på året? Svar: Nej!

En sak jag blev nöjd med var det stora blockljuset på köksbordet. Garnet satt redan där när jag fick det av Therése så allt jag gjorde var att lägga dit lite stjärnpaljetter. Väldigt enkelt och väldigt fint.

Jag kände ett behov av att förnya mig lite så jag tog en sväng på stan och hittade en stor röd stjärna att ha i köksfönstret. Den lyser mer rött än var jag hade räknat med men är väldigt snygg.

Jag gillar verkligen julstjärnor, helt klart en av mina favoritblommor. Dom blir ju lite speciella också eftersom man bara har dom nu under julen. Köpte 3 st i år. En stor vit som står under stjärnan i köket, en liten röd som står på köksbordet och en stor röd som står på vardagsrumsbordet.
Ljuset som står på vardagsrumsbordet doftar julkryddor och gör att hela rummet får en härlig julkänsla. Bara att krypa upp i soffan och njuta!

Inga kommentarer: