tisdag 23 december 2008

Sydda julklappar

I år tänkte jag att mina underbara brorsöner skulle få nåt nyttigt i julklapp, nåt användbart. Beslöt att sy dom varsitt förklädde som dom kan ha när dom hjälper till i köket.

Efter lite letande hittade jag detta underbara Marimekotyg. Riktigt färgglatt och inte nåt "pojktyg". Är lite allergisk mot att man köper bara blått till pojkar och rosa till tjejer.
Mer färg åt barnen!!


Jag skissade på lite olika designförslag men när jag väl satte igång blev det inte som nåt av dom.
Eller när vi satte igång ska jag nog säga. Eftersom jag är lite handikappad när det gäller att umgås med min symaskin åkte jag hem till min kompis syslöjdslärarinnan för en privat lektion. Och det var tur! Hon var så snabb med symaskinen att jag knappt hann med och vi var klara på några timmar. Hade jag sytt allt helt själv hade det säkert tagit många många fler timmar. Om jag alls hade blivit klar....
Hur som helst så blev dom väldigt bra och i bara farten gjorde jag några grytlappar till dom också. Eftersom lillebror vill ha exakt samma sak som storebror så blev dom likadana. Förutom ett broderat H på den ena, för Hugo, och ett A för Algot på den andra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De blev ju kanonfina!!! Detta måste ju bli jättetrevliga julklappar för grabbarna... =)

GOD JUL!!

kajsamaria sa...

fiiiiina!! vill också ha :D