måndag 2 augusti 2010

Statusrapport

Numera ser jag ut så här:



och den påbörjade filten ser ut så här:


Bäbisen ska komma om 4 veckor och 1 dag. Tanken var väl att filten skulle vara klar till dess men som ni ser så har jag inte hållit den tidsplanen riktigt.

Har fortfarande några bokstäver som jag inte har kommit på något bra mönster till (till exempel i, som ni kanske ser).
Försökte göra en igelkott men den såg inte klok ut så förslag mottages mer än gärna!

Tar även emot förslag till bokstäverna N, R, X, Y och Ö!

7 kommentarer:

Hanna sa...

Både du och filten är vacker! Ser fram emot att träffa både dig och den lilla nya personen så småningom :0)

Unknown sa...

Börjar allt bli en rejäl kula där med :) Kan inte du skicka bilden på våra magar?

Mina förslag till bokstäverna:
Isglass, Nöt, Rädisa, Ros, Ödla.

Maria sa...

Hanna: Ska bli kul att se dig också igen. var ett tag sen. Den nya personen kommer, förhoppningsvis, om 4 veckor. Känns jättenära nu. :S

AK: Ska försöka komma ihåg att skicka bild på magarna när jag kommer hem. :)
Kom också på rädisa när jag stod och borstade tänderna igårkväll. :)

Skumsvamp sa...

Oj nu är det inte långt kvar! Spännande. Hoppas du/ni mår bra annars! Kram Petra

Förslag på bokstäverna:
Igglo,Nalle, Ros, en Ö, Öken, Öra, Öga
Har inget på X och Y. Yxa känns kanske inte så jättekul.

TheréseC sa...

Tjusigt! Både filt och mage... =)

I: Igloo
N: Napp, Nalle,
R: Ros, Rosett
X:
Y: Yxa
Ö: Ödla

Ska fundera lite mer...

Anonym sa...

Xylofon !

Tjär-Ringen sa...

Så fin mage du har! Härligt med en nyfödig som lukatr gott!

Mina förslag:
Nypon, nos (kattnos)
Ros, råtta
En xylofon til x:et kanske?
Ö med palmer på

Y kommer jag inte på något med, har totalt snöat in på yxa men som någon skrev, kanske inte så passande...