torsdag 2 september 2010

Glada tyger

Jag har letat och letat i affärer efter roliga tyger att använda till barnfilten jag håller på med. Det var svårare än jag trodde det skulle vara. Dom flesta barntyger nu är vita eller väldigt ljusa med små mönster här och där.

Eftersom jag ska göra filten i lappteknik så vill jag ha en massa färg och mönster. Det ska det vara på barnsaker. Så de så! Inte en tråkig beige eller pastellfärger. Nej det är ingenting för mig eller min bäbis. Färg färg färg ska det vara. Det blir man glad av!


I mitt letande vände jag mig till internet för hjälp. Fick tips av JenCreation hittade jag till stoff & stil.
Dom hade precis det jag ville ha och jag är så himla nöjd med mina val!


Nu gäller det bara att brodera klart så jag kan börja sy ihop täcket!
Har gjort klart ända till Osthyvel och ska snart börja på en Palm.

4 kommentarer:

josse sa...

Du vet väl att det är på Stoff & Stils Malmöbutik som jag e dekoratör?!? ;o)

Kram kram o lycka till nu med bäbisfödandet!!!

josse sa...

Visst har vi fina tyger på Stoffan!

Det blommiga tyget har jag sytt en tunilka i. Den blev jättefin, men jag har inte använt den en enda gång... Typiskt mig o mina klädprojekt...

Kramis!

Maria sa...

hade jag missat. många härliga tyger fanns det.

köpte 1 meter av alla sorter så jag kommer nog ha lite kvar till andra projekt.
Nu när jag har en symaskin som inte hatar mig. :)

TheréseC sa...

Hur läckra tyger som helst!! Man blir riktigt glad av att kolla på dem, och jag skulle nog få väldigt svårt om jag var tvungen att välja en favorit och bara fick välja EN... =)