söndag 16 januari 2011

Klappjakt 2010

Som sig bör så hade vi en klappjakt för barnen denna jul också. Och det blev en succé igen.

Eftersom det blivit lite mycket O´boy-drickande senaste tiden så har vi haft en liten te-kampanj här hemma. Och det är ju ganska roligt när man får lukta i burkarna och fylla sin egen kula med olika smaker.

För att uppmuntra till mer te-drickande så fick barnen varsin påse med eget julte, som jag gjorde egna etiketter till. Dom fick även en pimpad glasburk (min favorit sparrisburken som passar så bra att dekorera) med hemgjord nougat.



Dom fick även en te-kula. Och för att man ska ha koll på sin egen kula så pimpade jag dom med ett "smycke". Killarna fick varsin emaljerad fisk och Hanna en blomma. Så nu slipper vi meningar som "nej, ta inte den! det där är min kula!". Ett litet snilledrag om jag får säga det själv.

Blev väldigt nöjd med hur både kulorna och hela paketen blev.
Funderar faktiskt på att pimpa alla andra te-kulor vi har bara för att jag tyckte det blev så snyggt.


Här kommer lite närbilder:



.....



.....




1 kommentar:

TheréseC sa...

Det blev ju jättebra!!
Tjusigt med de dekorerade glasburkarna. Synd bara att jag inte är så förtjust i sparris... Lite tråkigt att köpa bara för att man vill dekorera burken ;o)
KRAMAR