torsdag 10 november 2011

Lapptäcket

JAG ÄR KLAR!

Kan knappt tro det men nu ÄNTLIGEN är jag färdig med lapptäcket!
Och det blev så bra. Visst.... Man ska inte titta allt för nära på vissa sömmar... Men
jag är supernöjd!

Det har varit ett stort projekt. Jag har sytt med glädje och jag har suckat och tryckt in lådan med saker i garderoben för att slippa se det. Det har tagit över ett år att bli klar.
Det är det största pysselprojektet jag någonsin har färdigställt och det säger inte lite eftersom tålamod och noggrannhet inte är ord som beskriver mig.
Och jag lovar dyrt och heligt att jag ALDRIG ska göra ett sånt här projekt igen! :)

Räknade ut att det är i genomsnitt 25 stygn på varje sida av lappbitarna. Det är alltså 150 stygn på varje lapp. Sen följde jag rådet jag fick av smarta syslöjdslärarinnan L. "Räkna inte mer! Då kommer du bara bryta ihop." Ligger nog nåt i det.... :)

Och nu lite bilder:







Testpatrullen, bestående av Lilla O, verkar också nöjd.



Nu är det bara att vänta på att hantverkaren ska komma och börja göra om på övervåningen. Än så länge har inte Lilla O något eget rum eller egen säng som vi kan lägga täcket på.

Det ska bli väldigt roligt att göra lite mindre projekt i framtiden. Det kommer också att resultera i fler och oftare inlägg här i bloggen.
När man bara sitter och syr och syr och syr på samma sak hela tiden känns det inte så intressant att blogga om det om och om igen.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Åh så kul att se det färdiga resultatet! Det blev ju kanonfint! Lillgrabben verkar hålla med :0)

Hannas mamma sa...

Jättefint täcke. Mycket jobb är det, men resultatet blev ju bra.

josse sa...

Helt underbart fint resultat ju!!!
...worth waiting for ;0)

Kramen!

TheréseC sa...

Kan ju inte annat än att hålla med ovanstående personer... Det blev kanonbra!!
Vilket jobb du gjort! Och vad härligt det måste kännas nu när det är klart. Men finns det inte en liten chans att du kommer sakna att få plocka fram täcket och sy dit en lapp...?!? Kanske bara liiiiite... ;o)
KRAMAR