torsdag 26 november 2009

Packar

Har varit hemma och sjuk i ett par dagar. Inte så kul men jag har i alla fall fått lite packande gjort inför helgens flytt.
:
Tog en paus i packandet och dekorerade ett par pepparkakor, mest för att göra nåt annat en stund därav det inte alltför snygga resultatet.
:
Har ganska många kakmått och det är väl en del av dom som inte är så traditionellt "juliga". Bland dom finns krokodilen och giraffen, två av mina egna favoriter.
Brorsönerna, som var med och bakade, valde att göra ganska många båtar, lok och raketer istället.
:
:

En av bloggarna som jag gillar och följer är En Kreativ lite blogg. Där får vi ju följa Pandas äventyr i stora världen.

Jag ville inte vara sämre så idag får ni följa mig och Gubbens dag i flyttlådornas spännande värld:

Vi började med att plocka ihop 4 fulla sopsäckar med kläder.
Gubben, karl som han är, klagade på att jag hade alldeles för mycket kläder och att vi helt enkelt skulle kasta allt på soptippen.
Jar försvarade mig med att en påse var full med arbetskläder och dom räknas faktiskt inte. Dessutom var det en hel del handväskor i en annan påse, så de så!
Gubbens kommentar till detta var att jag hade för mycket handväskor också.....


Sen passade vi på att fylla ett par kartonger också. Har ganska mycket böcker, skissblock och dylikt.
Gubben var inte till mycket nytta där. Han tittade mest i mina kokböcker. Hittade ett par "mönster" på snygga pepparkakshus som han genast ville att jag skulle göra åt honom.
Jag och min kompis Ellen brukar ju baka ett hus tillsammans varje jul men jag vet inte om vi hinner med det i år.
Gubben får vara hemlös tills vidare.



Vårat största projekt i dag blev gå-in-garderoben.
"Herregud! Så mycket bråte och skit!" så gubben och suckade djupt.
och det kan hända att han faktiskt har rätt på den punkten....


Men vi lyckades tömma i alla fall en del av garderoben och kände oss så pass nöjda att vi tyckte vi förtjänade en lite paus.



Ska väl snart ta tag i packandet igen. Är fortfarande en hel del kvar att göra.

Men Gubben säger att han är helt slut och måste vila resten av kvällen.
"Det värsta som kan hända en pepparkaksgubbe är att blir utbränd!" Konstaterade han och la sig på köksbordet och diggade till Johnny Cash som poppar på stereon.


2 kommentarer:

dagenskreativa sa...

Hej:) Kul att du hittade till min blogg & tack för kommentaren:)

Önskar dig en fortsatt trevlig kväll!

Kram Anna

Monica sa...

Visst är det kul med andra former än de traditionella! Måste tipsa dig om IKEAs sortiment av pepparkaksformar om du inte sett dem. Jag älskar deras älg bland annat :-)
Kam kram!