lördag 27 mars 2010

Pyssel för en regnig dag

I dag är det nästan 5 +grader och regnig utanför fönstret. Men det passar mig utmärkt för det betyder att:
1. det snöar inte
2. man får lite vårkänningar och
3. man kan hålla sig inne och pyssla utan få dåligt samvete över att man "borde vara ute när det är så fint väder"


Det är många födelsedagar nu i vår för våran del. Närmast är svärmor som fyller i morgon. Så, medan sambon sover efter ett nattpass, har jag pysslat ihop en lite present till henne nu på förmiddagen.

Det blev papper med våriga färger och blommor och text i guld.







Eftersom man brukar vara ganska hungrig när man vaknar efter ett nattpass ska jag gå och göra korvstroganoff så sambon kan sätta sig till dukat bord när han kommer upp.

Och medan jag fixar maten kan jag fundera på hur brorsonens present och kort ska se ut. Han fyllde 6 år redan i onsdags men blir firad av oss nu i helgen. Kort på det kommer senare.

Trevlig helg på er allihoppa!


2 kommentarer:

Hanna sa...

Gillar det blommiga pappret jättemycket, var har du hittat det?

Maria sa...

Ja vist är det snyggt! kommer inte riktigt ihåg men tror jag fick det när jag skulle vara med på pysseltävlingen Panduro hade i höstas.