onsdag 2 juni 2010

Bäbis-projekt 1

Jag har börjat på ett nytt projekt.

Eftersom jag nu för tiden ser ut så här:


så ska jag sy en bäbisfilt. :)

Jag började redan för ett år sen att göra ett korsstygnsalfabet. Visste inte riktigt vad jag skulle göra med mina mönster när jag gjorde dom men nu har jag alltså en idé.
Det ska bli ett lapptäcke med alfabetssymboler gjorda i korsstygn och en massa färg- och mönsterglada tyger.

Jag har ca 3 månader på mig innan lilla plutten kommer så vi får väl se hur det går. Själva broderandet är det inga problem med. Men när täcket ska ihop måste jag ju plocka fram min ärkefiende, symaskinen, och då kan det gå hur som helst....


Än så länge har det blivit A som i Alien, M som i muffins och en påbörjad G som i giraff.

1 kommentar:

Skumsvamp sa...

Kommer blir jättefin filt :) krma Petra