lördag 15 augusti 2009

Korsstygnsprojekt

Åter igen har jag suttit med mitt rutiga kollegieblock på loket och skissat för jag har ett nytt projekt på gång.
Ett bildalfabet för korsstygn. Ni vet, A för apa, B för banan osv. Fast med lite roligare motiv än dom gamla vanliga.

Efter att ha skissat en hel del så har jag kommit fram till att det är alldeles för många bokstäver i alfabetet. Efter ett tag var det svårt att komma på saker.
Eller för att vara exakt så var det svårt att komma på roliga saker.

Så jag behöver hjälp!
Här är bokstäverna jag inte har några motiv till:
C, E, F, I, N, Q, R, V, W, X, Å, Ä, Ö.



Här är några motiv jag redan har:






3 kommentarer:

Unknown sa...

Ok, här kommer mina förslag:

C - Choklad, E-Enhörning, F-Fiol, I-Isbjörn, N-Nöt, R-Rosett, V-Varg, Å-Ål, Ä-Älg, Ö-Ö :) hehe, var ju tvungen att ha en gbg-vits.

Laila sa...

Men vilken kul ( och kämpig) idé!
:-D
C-cykel, clown, citron, cirkel, cowboy
E-elefant, ekorre, ekoxe, eld, Eifeltornet
F-fil, fartyg, fakir, fela, frukt, fat, fabrik, fagott, frimärke, fena, fjäder, fisk, flagga, fluga, flygplan, fläta, fot, får
I-igloo, igelkott, indian,
N- näsa, napp, näbb, nalle, nypon
R- ros, radio, regnbåge,ren, robot, riddare, resväska, räv,
V-vatten, våg, visp. vessla, vass, val, väg,
Å-ångbåt, åra,
Ä-ägg, äng, älv, äpple, ärta,
Ö-ödla, ögla, öga, öken, öra,

Nu är jag helt slut i huvudet. Men jag hoppas du har fått lite tips. ;-)

Stina Glaas sa...

Tack! :-)
Hur går det med ditt alfabet? Det var en rolig idé tycker jag.