onsdag 5 augusti 2009

Födelsedagar att fira

Det har firats lite födelsedagar i min bekantskapskrets på sista tiden. Och naturligtvis har jag pysslat lite till jubilarerna.
Här kommer 2 av presenterna jag gjort.

En av mina barndomskamrater har fått barn och jag och syslöjdsfröken Lisa bestämde oss för att göra nåt ihop till henne.
Det blev ett lapptäcke som vi båda blev väldigt nöjda med och när lilla Nelly testade det verkade hon ganska nöjd hon också. :)





Sen var det Ellens tur. Hon har firat ganska många fler födelsedagar än Nelly så det blev inget täcke till henne (men hennes son Otto fick en kudde för ett tag sen).

Jag och Ellen har i flera år haft ett par väldigt roliga traditioner.
Vi kom, för flera år sen, fram till att vi båda har alldeles för mycket prylar redan så vi har slutat ge varandra presenter och ger varandra tid istället.

Så istället för att köpa julklappar till varandra bakar vi varje år pepparkakshus ihop (nåt som brukar ta både en dag och en kväll) och istället för födelsedagspresenter så bjuder vi varandra på middag.

Gjorde ett kort till henne. Delen där förslag på dagar står drar man upp med sidenbandet. Jag blev väldigt nöjd med designen och stilen på kortet och jag älskar både det rutiga pappret och det med fågelburar som jag använde till kuvert.
Men jag svor både en och två gånger över att skrivaren vägrade fungera så jag var tvungen att skriva för hand, vilket jag gör som en kråka. Morrrr!!






1 kommentar:

Therése sa...

Lapptäcket blev ju jättefint!!
Och kortet med kuvert blev också väldigt bra! Håller med dig om papprena - de är kanonsnygga!
Redo för pyssel på onsdag?