fredag 4 september 2009

Samarbete över generationer

Jag vet vart mina händiga gener kommer ifrån. Både mamma och mormor är duktiga hantverkare.

Jag och mormor har haft ett samarbete och har gjort en duk ihop.
En duk som passar in i vardagsrummet och som matchar tyget jag har hänger på väggen (den skymmer en helt onödig dörr).
Jag har stått för designen och mormor har sytt.

Det är första gången jag gjort ett eget mönster i korsstygn och jag (och mormor) är riktigt nöjd!




Den söta tändsticksasken har jag fått av jättesnälla Therése. (som tröttnade på att jag fortfarande hade julasken framme som jag fick av henne förra året....)

2 kommentarer:

Therése sa...

Vilken kanonsnäll och duktigt Mormor du har! Och det Maria-ritade mönstret var ju jätteläckert!!
Wow! =) Passar perfekt.

Hanna sa...

Jättefint!