måndag 28 september 2009

"Syjuntehelg" i Västerås

Direkt efter höstsemester med pojkvännen packade jag om väskan och drog på tjejhelg i Västerås för att hälsa på en av medlemmarna i syjuntan som flyttat dit.
Det var ett par jättetrevliga dagar. Som alltid när tjejerna samlas.

En av sakerna vi gjorde var att dela in oss i 2 "matlag".
Lag 1 fick handla ingredienserna till varmrätten och tillaga efterrätten och
lag 2
fick handla till efterrätten och tillaga varmrätten.
Hajar ni?
Man visste inte vilka ingredienser man skulle få tillgång till.
Det var riktigt roligt och det blev riktigt gott. Över allas förväntan gott faktiskt.
Rekommenderar er att testa!
Ingredienser och lite av resultatet ser ni här nere.



Å lite sy och sticka blev det också:


Jag i full action:



Det börjar likna nåt.
Nästan bara hälften kvar! :)


(alla fotografier har jag helt fräckt snott av Therése eftersom jag inte kom ihåg att ta med min egna kamera. Hoppas hon förlåter mig. :) )

2 kommentarer:

Louise sa...

Hej Maria! Wow vilka fina korsstygn. Jag är imponerad. :)
Ha det gott!

Lisbet sa...

Hej igen.
Jag har lagt in dig på min bloggrundan. Hoppas du inte tar illa vid dig nu men jag tänkte visa dig vår (articsisters) nya stämpelkatalog. Du behöver inte titta om du tycker att jag är fräck som visar upp den här. Den finns på; www.safirsilk.se.

Funderar på att designa stämplar gjorda för virkning/stickning etc. Har du något bra förslag?

Ha en underbar helg