fredag 13 februari 2009

Köpstopp 2009

Min mobil krånglade och jag var tvungen att lämna in den på lagning. Lite jobbigt eftersom jag inte har någon vanlig telefon eller väckarklocka och jag inte riktigt litar på att min gamla mobil fungerar som den ska. Som tur va hade mina föräldrar en väckarklocka att låna ut under tiden.

Nu har jag vant mig med en klocka i sovrummet och tycker det är lite trist att föräldrarna villa ha tillbaka den. Så är det någon där ute som har en väckarklocka till övers så lånar jag den gärna!
... Och skulle någon ha en läs/golvlampa som ligger och skräpar tar jag gärna emot den också...

Läste på en nättidning om "den nya heta trenden". Istället för att shoppa ska man swoppa. Alltså inte köpa nytt utan byta med varandra. Nåt för alla "köpstoppare" där ute. :)

Gör inte så mycket annat än att jobba denna vecka så det har blivit lite si och så med min matsedel. Men nya friska tag på måndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så gör vi alltid. Jag ringer mamma och hon ringer mig och frågar om har du det och inte använder det tar jag det gärna. Nu har jag varken väckarklocka eller en läslampa. Men hoppas där någon annan därute som kan hjälpa dig med det.

Kraam

Vickan sa...

Men byta saker med varandra har man väl alltid gjort? Jag och mina kompisar brukade till och med ha bytardagar när vi gick på mellanstadiet där vi tog med saker vi inte ville ha och så bytte vi med varandra!

Det är alldeles för mycket slöseri här i världen (framförallt i USA!) både med saker och med pengar.