fredag 20 februari 2009

Stickat som inte sticker

Jag jobbar utomhus och vi får, av säkerhetsskäl, inte ha halsduk på oss på jobbet. Det gör att det blir ganska kallt åt hals och nacke så här i vintertid.

Jag bestämde mig för att göra nåt åt saken och stickade mig en fuskpolo. Just stickning är inte min starkaste pysselsida men den blev bra. Testade den på jobbet idag och den var riktigt varm och skön.

Eftersom jag har köpstopp och försöker handla så lite som möjligt var mamma snäll att donera lite överblivet garn.

Den enda färgen hon hade var vitt. Med tanke på att jag jobbar på järnvägen så lär den väl inte vara vit länge men så här såg den i alla fall ut när den var klar och fortfarande ren:

Och på:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad härligt varm den såg ut att vara. Toppen! =)
KramKram

kajsamaria sa...

jättefin! du kan inte sticka... pyttsan :D

Maria sa...

kanske kan jag sticka men det finns en anledning till att det inte är några närbilder av alstret. Inte lika snyggt då som på håll..... :)

Anonym sa...

Den blev ju jättebraaaa! Jag har gjort till barnen i alpacka garn som är toppen. :-)))