måndag 16 mars 2009

Effektiv dag

På min lediga måndag har jag:
:
-Bytt lakan
-Tvättat 3 maskiner och hängt upp det
-Vikt och stoppat in alla kläder som låg överallt i garderoben
-Städat undan alla pysselsaker som låg över hela köksbordet
-Gått med all återvinning till insamlingen
:
-Städat och torkat ur alla lådor i köket
-Städat och torkat ur skåpet under diskhon och alla återvinningskärl som står där nere
-Hämtat paket på "posten"
-Handla lite saker på apoteket
-Handlat lite grönsaker
:
-Pantat tomflaskor
-Dammsugit
-Maila några personer om några olika saker
-Fyllt i min träningskalender på piggelino.se
-Målat 8 ramar som jag ska ha till utställningen om ett par veckor
.
-Vattnat blommorna
-Felanmält mina dåliga väggkontakter i vardagsrummet
-Slagit in paket
-Strykt några skjortor
-Läst 4 kapitel i boken jag håller på med
.
-Tagit en tupplur (fanns inte med på att-göra-listan men det råkade hända under bokläsningen)
-Rensat undan lite saker och ställt dom i förrådet
-Diskat
-Slipat mina kockknivar
-och gjort ett till fodral ,till en annan kompis som också fyller 30 i år, fast i andra färger.
:
:

Vad har du gjort idag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

jisses...det där var ju typ det jag gör på en el två månader haha :) vad går du på egentligen ;)

kajsamaria sa...

men va faaan.. hur lång är din dag egentligen? jag har:
-gått upp 5.30, kört till jobbet.
-jobbar mellan 6.30-15 (inklusive barnfri tid, suttit vid datorn o renskrivit utvecklingssamtal)
-åkt o hämtat niclas
-åkte til toyota o provkörde bilar
-hem
-gjorde snabb mat - kokkorv, stekt ägg, sallad
-tv

Anonym sa...

idag har jag legat i min hängmatta med mina stora dotter & ätit singoallakex under täcket & läst alla alfonsböcker som vi har! :-) Men du är välkommen hem till mig NÄR DU VILL! Bokar in dig på "Måla-Teres-Sovrum-helgen" som jag planerar! Man får mat när uppdraget är slutfört!