söndag 1 mars 2009

Kunde inte låta bli.....

(stod att man skulle Kopiera detta till dina Notes, tagga 20 personer. Men jag gör en fuksis och bara skriver mina svar här. Vill ni se originalet får ni titta in hos Lisa)

Regler: Det här är svårare än du tror!
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du? Maria
2. Ett ord på fyra bokstäver: Mums
3. Flicknamn: My
4. Pojknamn: Morgan
5. Yrke: Mjölnare
6. Färg: Magenta
7. Klädesplagg: Morgonrock
8. Mat: Morotssoppa
9. Sak i badrummet: Munvatten
10. Plats/stad: Mårbacka
11. En orsak att vara sen: Motorhaveri
12. Något man skriker: Maten är klar!
13. Film: Min Granne Totoro
14. Något man dricker: Manhattan
15. Band: Movitz!
16. Djur: Minigris
17. Gatunamn: Musselvägen
18. Bil: Minicooper
19. Sång: My Tennessee Mountain Home
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Mandolinkurs

och jag utmanar alla som vill.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj... Det låter ju inte så svårt, men man får ju totalt "hjärnsläpp"... =)

Vet inte om detta hamnar i min blogg, men jag ska definitiv klara av att lösa detta med hjälp av min bokstav!

Antar att man inte får "fuska" heller genom att använda ordbok, kartbok eller Google...?!

Anonym sa...

Oj det löste du mycket bra, mina blev mest nödlösningar...

Maria sa...

jag tror jag hade en ganska "lätt" bokstav. Men det tog ett ganska bra tag innan jag nödlöste sista med mandolinkurs. :)

Unknown sa...

Måste vara jättesvårt om man heter Xerxes! Jag ska filura lite :) NU sitter jag på kutrs och gör sånt man nte ska, ajajabaja!

Anonym sa...

Mmm, kunde ju inte låta bli jag heller.