söndag 15 mars 2009

Man bli aldrig nöjd....

Eller, jo, ibland blir man ju det men vissa gånger tar det bara väldigt lång tid.
Ett exempel på det är min 30års-present till Lisa.

Jag gjorde blandskivor till henne med en låt för varje år hon levt. Det var alltså en låt utgiven 1979, en från 1980 osv ända fram till i år.

Jag vill nog innerst inne vara en DJ så det var jättekul att välja låtar och jag blev ganska nöjd med resultatet. Även om jag vissa år inte hittade en enda låt som passade Lisa och andra var det så många att man inte visste vilken man skulle ta.

Gav ju ett litet smakprov på presenten i ett tidigare inlägg men jag kände mig inte alls nöjd med fodralet och gjorde om det inte 1 utan 2 gånger.
Bilder på försök nr 1 finns längst ner i detta inlägg och försök nr 2 blev så otroligt fult att det kommer jag inte lägga upp några bilder på alls!



Så här blev iaf det färdiga resultatet och när jag väl blev klar med det blev jag riktigt nöjd.


Framsida:
Sidenband och siffror av mönsterpapper på svart botten.
.

Insidan:
2 fack för skivorna och en låtlista i blått på mönsterpapper. Det står inga artister eller låtnamn på listan utan bara årtalen dom kom ut.
.




Här är den gamla designen (ett mindre kort för det förtjänar inte mer plats).
Ett mer traditionellt fodral (som blev jättetrångt eftersom jag inte räknade med att jag hade 2 skivor. Klantigt, jag vet, men ibland tänker man bara inte....) med en tråkig och ful design.
Dessutom blev allt väldigt rosa och det kändes inte alls som Lisa.



1 kommentar:

Anonym sa...

Kan hålla med om att fodralet i blått blev både bättre, och mer passande till Lisa.
Det var verkligen kanonsnyggt - och såg väldigt proffsigt ut... =)