söndag 25 oktober 2009

Tävlingsbidrag 1 och 2

Vet ni den där känslan man får när man kommit på en riktigt bra pysselidé och vill bara göra verklighet av den braiga idén på en gång, sen när man har gjort klart upptäcker att det inte alls blev som man tänkte sig och man är inte alls lika nöjd som innan man började pyssla?
Frustrerande eller hur?!

Exakt så kände jag inför dagens pyssel. Jag skulle pimpa några sparbössor till Panduro Creative Challenge.
Efter att ha sett den jättefina lampan som Sagolikt pyssel gjort ville jag göra nåt liknande. Det såg så snyggt ut i mitt huvud men blev inte nöjd med resultatet.

Dom är hur som helst mitt första bidrag i tävlingen.

Först täckte jag burkarna med helfärgat papper. Sen klippte jag till och satte fast delar av väggdekorationen som vi fick i tävlingspaketet. Efter det gjorde jag remsor av mönsterarken och satte fast dom i ändarna.
Den rosa burken dekorerade jag även med röda pärlor.


Mitt andra bidrag får bli detta julkort som jag gjorde till min svärfar som gillar fåglar.

Jag blev betydligt mer nöjd över detta projekt.
Även här har jag använt mig av väggdekorationen. Skar ut fågeln och klistrade på ett svart pappersark. Sen stämplade jag god jul och målade en kant med guldfärg och klistrade dit röda dekorationspärlor.
insidan av kortet har jag satt fast rött papper och målat snöflingor med guldpenna.


Vi hade en pysselkväll hemma igår.
Dom fick varsin sparbössor (dom är som stora konservburkar. så man kan inte fuska och ta pengar innan den är full) och naturligtvis ville alla snygga till dom och göra dom mer personliga.

Att Hanna var en hejare på att pyssla visste vi ju redan men killarna var inte sämre dom.
Som Hampus, 8 år, sa: Man kan tro att vi bara är coola tuffa punkare men vi gillar också vackra saker.



En nöjd Hanna med sin rosa sparbössa:


Rasmus var riktigt konstnärlig och målade fina bilder på sin. Han hittade även glittriga röda bokstäver och utstansade mönstrade blommor.



Hampus hann inte riktigt klart så bild på honom och hand bössa kommer senare.

2 kommentarer:

Stina Glaas sa...

Härligt att du är igång, men trist att det inte blev som du ville med det första projektet! Men ofta är ju processen sån tycker jag - man kör fast, gör fel och får hitta på lösningar och nya idéer. Många gånger blir slutresultatet något annat än man trodde från början. :-)
Bra att du blev nöjd med julkortet! Hoppas du får till fler bra projekt under veckan!
Kram!

leopardia sa...

tjusigt kort! :)