lördag 18 april 2009

Må-Bra-Påse

Firade att min storebror blivit lite större igår. Efter att ha lite idétorka när det gällde presenten bestämde jag mig för en klassiker som alltid går hem, ett Må-Bra-Paket. En samling med småsaker som personen i fråga gillar.

Gick till skoaffären och fick en skokartong att ha sakerna i men när jag väl skulle slå in allt så fick det inte plats i kartongen så det fick bli en påse istället.


Det var en ganska stor logga på påsen och för att dölja den gjorde jag en stor etikett med emaljerat papper och limmade knappar i hörnen som dekoration. Texten "pappas må-bra-påse" är för att understryka att han inte behöver dela med sig av presenten till resten av familjen.


I brors påse fanns det tidningar, kakor, kolor, energidryck och pocketbok. Eftersom dom ofta grillar hemma hos honom fick han även en av tändsticksaskarna jag gjorde på pysseldagen.

2 kommentarer:

Therése sa...

Det är inte så att du bara skyller på att sakerna inte fick plats i skokartongen, för att du inte hade lust att klä in den i pappret?! ;)

Blev en väldigt bra present i alla fall! Fick du tag i det du ville i Hallsberg, eller fick du ge dig in till Örebro??

Maria sa...

hittade här i kumla även om det inte riktigt blev vad jag hade tänkt i tidningsväg. men det verkade uppskattat ändå. ;)