torsdag 9 april 2009

Målade påskägg

Bodde i Göteborg för några år sen och då delade jag lägenhet med några kompisar. En av dom var Kajsa och vi var lite påskpyssliga och målade ägg ihop ett par år.

En gång fick en annan lägenhetskompis, Anna-Karin, välja temat och det blev film. Tyvärr hittade jag inte några närbilder på äggen (Kajsa har du några får du gärna skicka dom) men man ser nästan alla ägg här.

Kan ni gissa vilka filmer det är?



Ägg 1 = Svart Lucia
Ägg 2 = Monsters Inc
Ägg 3 = Porträtt på Humphrey Bogart
Ägg 4 = Titanic (syns inte men det är hav, isflak och ett sjunkande skepp)
Ägg 5 = Sagan om ringen
Ägg 6 = South Park
Ägg 7 minns jag faktiskt inte vad det ska föreställa. Nåt förslag?

---------------------------

Året innan det blev det ett mindre traditionellt ris, en stor gren uppfäst i taket. Det året hade vi inget speciellt tema men det blev inte några vanliga påskmotiv för det. Man kan ju inte vara som alla andra heller! ;)



Inte världens bästa kort men Kajsas playboyägg syns väl. Längst till vänster har vi ett punkägg. På det ljusa ägget är det humlor , på det gröna myror. Det kopparfärgade vet jag inte vad det ska föreställa men det blåfläckiga är inspirerat av Jackson Pollock.



Mitt bästa ägg:


Kajsas bästa ägg:





GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

kajsamaria sa...

det röda med fiskarna var rött hav :) vi gjorde ett med Tunna röda linjen också, trasigt kanske? jag vet inte om jag har några bilder... ska kolla!

Unknown sa...

Jag tror jag ska ha kvar äggen någonstans... Om de inte rök när jag flyttade sist. Ska undersöka detta!