onsdag 15 april 2009

Pysseldag med korttillverkning


Hade en väldans trevlig pysseldag hemma hos Therése tillsammans med ett litet gäng kreativa kvinnor.
:
Själv producerade jag mest kort och trots att det gick trögt i början så blev det en hel del gjorda.
Dekorerade även några tändsticksaskar. Ett projekt jag haft planera på länge. Köpte askarna för att göra julfina och ge bort istället för julkort men jag kom aldrig så långt.
Så nu blev dom sommaraskar istället att använda vid årstidens alla grillstunder.
:
:


Det synd lite dåligt på detta kort men färgerna på askarna är väldigt knalliga.
Elden är utklippt på fri hand i gul/orange/rött. Texten är stämplad och hjärtana är stansade.
:
:
:
Gjorde även en lite lyxigare ask i brunt med stansad cirkel och blomma med en pärla i mitten.
:
:
:
Dessa tre kort fick ett guldtema. Med text, pärlor och bakgrundsmönster i den färgen.
:
:
:

Min absoluta favoritfärg är röd så jag kunde inte låta bli att göra ett par kort med den färgen på.
:
:
:
Det här kortet gjorde jag till min bror. Eftersom han är en hårdrockande plåtarbetare ville jag göra ett kort som passade honom, alltså minimalt med blommor och pluttenutt.
Murstämpeln passade väldigt bra på det bruna pappret och ihop med den robusta embossade texten och svart botten blev jag väldigt nöjd med även detta kort.



Det var så roligt igår att, istället för att städa bort alla mina saker, spred jag ut allt på mitt eget köksbord och fortsatte göra lite mer kort även idag.
(Bilder på dom kommer senare)
Men jag måste erkänna att jag saknar Therése alla stämplar och stansar för jag har inte så mycket sånt själv.
Om jag bara inte hade köpstopp.........


3 kommentarer:

Therése sa...

Antar att du inte saknar mina stansar och stämplar lika mycket nu, när delar av samlingen tillfälligt bor hemma hos dig... =)
Annars bor jag ju ganska nära, så det är bara att komma och låna när du vill!
Sen måste vi ju fixa lite fler pysseldagar, det är ju riktigt trevligt.

Fina kort, men det sa jag nog redan igår.

Hanna sa...

Dina kort blev så fina! I dag har jag ju märkt att du inte bara är bra på att tillverka kort, du är en hejare på att fixa till misslyckade bloggar... som min ;)

Tack igen för hjälpen!

Unknown sa...

Så snygga kort du gör! Önskar att jag hade hälften av den talangen :)