onsdag 27 maj 2009

Mammas dag

Snart är det dax att fira lilla mamma igen.
Jag gör det med ett kort och en sparbössa.
:
Vet inte om jag är på väg in i en rosa period för det är mycket av den färgen på allt jag gör just nu. Både min pysselsparbössa och kortet jag gjorde till mors dag.
Varken jag eller mamma är speciellt rosa så jag vet inte varför jag använder den färgen....
:
Av nån outgrundlig anledning köpte jag två sparbössor när jag var till stan sist. Den ena var ju till mig själv och den andra blev en present till mors dag.
Den blev pimpad med mörkt vinrött papper som botten och orden "ny spis" (nåt som mamma vill ha men inte har sparat ihop pengar till än) av prickigt papper klistrat på.
:
Tog kort på bössan men jag upptäckte lite sent att dom blev väldigt suddiga. Och nu har jag slagit in den så det blir tyvärr inga kort på den.
Men ett kort på det rosa kortet blev det i alla fall.
:

:
Fick en kommentar på senaste inlägget om hur det gick ihop med min pysselsparbössa och mitt köpstopp. Tror inte det kommer vara nåt problem för det tar ganska lång tid att fylla upp en sån där bössa, dom är ganska stora. Så när jag väl öppnar den har det nog blivit nytt år och köpstoppet är slut.
:
Om inte några vänliga personer kommer hit och fyller upp den åt mig. ;)
Och Therése: lovar att du får hänga med när jag handlar upp alla pengar. :D

Nu ska jag göra lite nytta innan det är dax att packa väskan och åka till jobbet.
Ha en underbar onsdag allihopa!

2 kommentarer:

Therése sa...

Ser fram emot att få pysselshoppa med dig NÄSTA år...!! ;)

Kortet blev ju jättefint! Ganska tjusigt med rosa faktiskt!!
Gjorde du om något på sparbössan, eller ser den ut som den gjorde hemma hos mig i lördags??
Du får ta ett kort på den när du överlämnat den, så vi får se här i bloggen... =)
Ska förbi en sväng och gratulera min Mor nu några dagar för tidigt. Kommer nog bilder på hennes present o kort i min blogg senare idag eller imorgon...

Trevlig onsdag själv i blåsten... KRAM

Hanna sa...

Fint kort! Jag gillar färgerna och blommorna.