söndag 10 maj 2009

Syjunta

Idag var det dax för en ny syjunta, denna gång hemma hos mig. Alltid lika roligt att samla tjejerna och se vad dom pysslar med.
:
Tyvärr hann Johanna smita innan jag kom på att jag skulle ta fram kameran men hon stickade på en halsduk.
:
:
Therése hade korsstygnsbroderi med sig som, när det blir klart, är ett svart/vitt porträtt av Audrey Hepburn.
:
:
:
Lisa fortsatte med sin virkade filt.

:
:
Själv har jag börjat handfålla en stor kaffeduk. Inte det roligaste jobbet men eftersom jag inte har nån inspiration till nåt mer kreativt så passar det ganska bra.
:
::
:

Själva mönstret, som är samma som på min finservis Sundborn, sydde jag klart för 10-12 års sen men sen blev den bara liggandes.
Så nu är det hög tid att göra klart den!

3 kommentarer:

Therése sa...

Tack för en trevlig dag med god mat, gott fika och trevligt sällskap!
Efter våfflor med grabbarna har jag hamnat i tv-soffan med mitt broderi... Vore trevligt att bli klar snart =)

Maria sa...

låter inte helt fel Therése. Ska slå på ett avsnitt av G och fortsätta med mitt också.

m sa...

Det blir nog fint när det blir klart:) Vad roligt att ha samma mönster på duken som på servisen!