söndag 25 januari 2009

Broderi

Hade födelsedagskalas igår, 2 st faktiskt.
På dagen var familjen här på middag. Min mamma gör världens godaste köttgrytor så jag hade önskat mig det till middag och det var som vanligt supergott.
Sen var det fika med min favotårta, marängbottnar med chokladpuddingfyllning och persikor på toppen. Mmmmm socker! ;)

När familjen åkt hem diskade jag och plockade undan, la jag mig i soffan och vilade en timma eller så. Sen var det dax att börja fixa inför nästa kalas.

För på kvällen kom tjejkompisarna och tills dess hade jag gjort tapasbuffé. Det var mest nya oprövade rätter, vilket kan vara osäkra kort, men allt smakade jättebra. Sen satt vi och pratade och drack vin/cider/te i flera timmar med ostbricka och lite skön musik på i bakgrunden.
Det var verkligen jättetrevligt!

När tjejerna åkte hem, runt 1- halv 2, diskade jag upp allt och städade lite. Det är SÅ skönt att vakna och slippa se disk och tomma flaskor överallt!
(är det ett teckan på att man är en riktig tant!? Inte gjorde man det när man var 18...)

Egentligen fyller jag år idag, söndag, och jag har stora planer för dagen. ;)

Just nu sitter jag i soffan, tittar på skidor och broderar korsstygn. Det är lite av ett evighetsprojekt för det är väldigt mycket trådar och färger men det blir riktigt fint.


Efter skidorna tänkte jag titta på en film, äta lite rester, titta på handboll, titta på en film till, äta lite choklad (som jag fick igår), ev titta på en till film och påbörja pusslet (som jag också fick igår).
Uniformen för dagen är pyjamas och morgonrock.

.
Allt som allt en skönt seg söndag i soffan.
Underbart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är så duktig!

Tant blir du inte förrän du heller SKIPPAR festen helt & hållet för att slippa diska! :-)

Anonym sa...

Vilket fint broderi du gör. Det är verkligen tidskrävande. Men också meditativt och avkopplande.

Kram och grattis i efterskott.