söndag 18 januari 2009

Köpstopp 2009

Jäklar i min lilla låda va jag kan vara effektiv när jag vill!

Vid 12-tiden åkte jag ut till föräldrarna där jag mötte upp storebror med söner för skridsko- och pulkaåkning. Sen var det lunch, lek och skidskytte som gällde hos "farmor och farfar". Småpluttarna hjälpte till vid skidskyttet genom att göra ljudeffekter varje gång nån träffade. Har nog aldrig tittat på så högljudd skidskytte som idag. :)

När jag kom hem gjorde jag ett ryck när det gällde städandet.

På 1 ½ timma hann jag:
- Plocka i ordning på förrådet
- Ställa in kartongerna med julsaker i förrådet
- Ta ut en fåtölj och lampa från förrådet och ställa dom i sovrummet
- Plocka undan alla saker som låg överallt i lägenheten
- Dammsuga
- Städa lite i min gå-in-garderob så man faktiskt kan gå in i den
- Byta lakan i sängen
- Stryka 2 uppsättningar gardiner och 3 dukar
- Byta gardiner
- Göra en "ingen reklam, tack!"-skylt och sätta upp den på dörren så jag slipper alla frestelser som dimper ner i hallen



Nu sitter jag i soffan med lite ostriskakor och lättdryck och hoppas att Sverige inte ska släppa den lill ledning dom har för tillfället i handbolls VM.

Ska även skriva en lite bokrecension till min vän Bibliotekarien.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men tänk om jag hade häften av din energi... Själv gråter jag varje gång jag rör nedre delen av min kropp! Man kan säga att jag har TRÄNINGSVÄRK delux!

Unknown sa...

Nu kan man läsa Marias fina bokrecension på ankanej.blogspot.com!