lördag 10 januari 2009

Inget pyssel

Började på en 3-veckorskurs i måndags. Efter den får jag köra lok på bangården och lite över 400 kr mer i lön. Inga fel! Har tänkt sätta in min löneförhöjning direkt på sparkontot. Då kommer jag ju inte att sakna dom för jag har inte vant mig vid dom.
.
Sitter och (gör allt annat än att) plugga. Det finns alldeles för mycket grejer på ett lok! Och för en oteknisk person som jag som knappt vet skillnaden mellan volt och amper är det väldigt mycket att lära sig.
.
Några ord jag inte visste fanns för 1 vecka sen:
Tyristor
Separatmagnitiserade likströmsmotorer
Oscillator
Glättningsreaktor
Ventilavledare
Telefilter
m fl, m fl, m fl
.
Nu vet jag att dom finns. Gäller bara att veta vad dom betyder.....
Så det lär inte bli mycket pysslande närmaste tiden.
Bara pluggande!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ohhhh jösses, ja dem där orden förstod jag inte mycket för. Pluggar du till att bli riktig lokförare. Häftigt!! Det var min morfar och det är min kusin idag. :-)

kajsamaria sa...

det var ju jättesvåra ord? du kan ju hitta p åbilder till orden så kanske det är lättare att komma ihåg dem, du är ju så bra på att rita tänkte jag!

Anonym sa...

Det är ju bara ett superubercoolt yrke du utbildar dig till! Jag hakar också på köpstoppet. Kul att se hur mycket som kan sparas fram till i sommar!