onsdag 28 januari 2009

Köpstopp 2009

Åh gud va jag var på spendera-pengar-humör igår! Första gången jag känt så sen köpstoppet började. Hade dessutom ärenden på stan så jag gick där bland affärerna och lockades. (Visserligen finns det inte så jättemånga roliga affärer i lilla Kumla men dom är tillräckliga om man är på det humöret.)

För att få lite utlopp för mina känslor gick jag till mataffären och handlade. Var jätteduktig för jag kom inte hem med en enda onyttig sak. Brukar bli attackerade av sådanna annars när jag ska handla mat. Men igår handlade jag:
Aubergine
Rödbetor
Purjolök
Stängsparris
Zucchini
Kyckling
och 4 konserver med olika bönor.

Nu ska jag bara komma på vad jag ska tillaga av allt gott. Några förslag?
Min kompis Teres kommer på middag på lördag så det vore bra om jag kom på nåt innan dess....

1 kommentar:

Anonym sa...

heja heja. jag var också och handlade igår och det gick mycket fokuserat till. :-)

Jag är ingen duktig matlagerska, allt som oftast idétorka, så jag hoppas någon annan vänlig själ kan hjälpa dig med middag. :-)