söndag 4 januari 2009

Köpstopp 2009

Har suttit och gjort en budget i exel. Har inte världens mest logiska hjärna så det tar sin lilla tid och det kanske inte blir den bästa versionen man kan göra men den får duga. Jag har alla utgifter med och det är ju det som är viktigt.

Har kommit fram till att mina köpstoppsregler inte är så klara alla gånger. Är en del jag inte tänkt på som måste bestämmas. Detta kom jag fram till igår när jag åt pizza och var på bio.

Jag har inte, som vissa andra med köpstopp, tänkt att helt sluta spendera pengar förutom på nödvändigheter. Det som är viktigt för mig är att sluta handla saker, prylar, produkter mm mm. Andra saker, upplevelser som tex bio och resor, tänker jag inte dra in på så mycket.

Jag får:
- gå på konserter. Vilket jag gör extremt sällan så det gör varken till eller från
- gå på bio. Men bara om jag har en check. Som man får på blodcentralen efter att man gett plasma 6 gånger
- Äta på restauranger och fika på café. Händer inte heller så jätteofta och jag vill fortfarande kunna göra. Vill inte lägga mitt sociala liv på hyllan under ett helt år.
- gå på mässor, festivaler och dyl. Men inte handla nåt på dom. Kommer bli svårt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där låter riktigt bra tycker jag...!! =)

Anonym sa...

Jag tycker också det låter sunt och vettigt. Man måste fortsätta kunna leva. Cafébesök om jag nu skulle hamna där går under livsnödvändig föda som jag "måste" ha för att inte dö. *fnissar*

Jag tvivlar dock på att jag kommer till något café detta året i och med min stressyrselhistoria. Men man ska aldrig säga aldrig. :-)