fredag 30 januari 2009

Köpstopp 2009

Jag har pratat om det länge men nu har jag äntligen påbörjat min matsedel. Försöker göra den så varierande som möjligt och det är inte det lättaste får jag säga.

Ska dra ner på pastan, som jag äter på tok för ofta, och börja äta mer couscous, matvete, quinoa, ris och potatis. Problemet med potatis är att det inte funkar i matlådor. Har svårt att äta microvärmd potatis, det smakar inte bra, så det äter jag bara hemma.

Eftersom jag ska handla imorgon så har jag gjort klar matsedeln för nästa vecka.
Rött J betyder matlåda till jobbet.

Måndag
Lunch: Grönsaksgryta och couscous
kvällsmat: Blodpudding
Tisdag
Lunch: Grevinnan och betjäntensoppa (ja, det är den dom äter i sketchen på nyår)
Kvällsmat: Italiensk fisk med pasta
Onsdag
Lunch: Laxpytt-i-panna
Kvällsmat: Fullkornsvälling J
Torsdag
Lunch: Grevinnan och betjäntensoppa J
Torsdagkväll åker jag ner till Göteborg och är borta till måndagkväll.

2 kommentarer:

kajsamaria sa...

vavavavavvavava är det jag läser?!?! ska du ner till gbg?! o göra vadåååååååå? :D

Maria sa...

ja det blir nog ganska mycket pojktid denna gång.... :)