måndag 12 januari 2009

Köpstopp 2009

12 dagar har gått på årets köpstopp och det har gått riktigt bra.
Den största anledningen till det är nog att jag inte har utsatt mig för några direkta frestelser.
Jag har inte åkt till stan (Örebro) eller Marieberg (stort köpcentrum en kvart härifrån). Enda affären jag varit inne i är lokala mataffären och där har jag gått med snabba steg förbi mulitmedia- och bokavdelningen.

Den första riktigt stora frestelserna blir 18 feb när jag och tjejkompisarna åker på en dagstur till Stockholm. En heldag i storstan när vi bara går i affärer, äter gott och fikar. Jag får väl unna mig nåt extra gott i matväg istället.... :)

Jag fyller år snart, 25 jan, och jag har en lista på saker jag önskar mig men den är mindre än jag trodde att den skulle vara. Kanske för att jag fyller år just i januari, så nära jul. Bäst hade varit att fylla på sommaren, halvvägs till nästa jul.

Saker på att-göra-listan gällande köpstoppet:
- Göra en matsedel.
Jag spenderar onödigt mycket pengar på mat. Det är där jag gör dom flesta av mina impulsköp. Detta måste få ett stopp och därför ska jag göra en matsedel. Dax att börja planera mina matinköp och veckohandla. Glömmer jag nåt när jag handlar får jag skylla mig själv helt enkelt.
- Göra en "Ingen reklam tack!"-skylt.
Det är ju bara jättedumt att få en massa frestelser i brevinkastet flera gånger i veckan.

2 kommentarer:

kajsamaria sa...

så är det så jobbigt med reklam för pappersåtervinningspåsarna blir ju APSTORA om man ska trycka ner all reklam där också... då slipper du släpa sånt också :)

Anonym sa...

En matsedel skulle jag också behöva. Jag har spenderat mycket onödiga pengar på att åka till närköpet och betala dyrt istället för att planera. Det har blivit lite bättre, men det kan bli ännu bättre.

Kraaam